Založ si blog

Práca na superjachtách.

Svet superjácht je pre nezasvätených náročný na predstavu ale názov vám napovie. Rozmýšľajte vo veľkom a potom si to predstavte ešte väčšie, potom pridajte šampanské, diamanty a kaviár. Tieto lode sú bohaté a luxusné až do stavov obscénnosti. Vystúpenie na palubu môže byť ako príchod do sveta rozprávky, ktorý je na míle vzdialený od každodenného života.

Superjachta, niekedy známa aj ako megajachta alebo luxusná jachta, je definovaná ako plavidlo – motorové alebo s plachtami s dĺžkou viac ako 24 m. Jachty o veľkosti od 24 m do 36 m považujeme za malé, jachty od 36 do 50 m za priemerné, od 50 do 80 m za veľké a od 80 m za nadmernej veľkosti. Sú jachty, ktoré majú od 100 do 150 m dĺžky, známe ako gigajachty. Pri tejto veľkosti sú to skôr súkromné lode ako súkromné jachty. Niektoré majú iba dve paluby a sú aj také, ktoré ich majú až päť. Niektoré majú pristávaciu plochu pre vrtulník, garáže pre motorové vozidlá, bazény a dokonca hydraulicky ovládané súkromné „pláže“, ktoré sa zvažujú po stranách jachty.

Keďže sú vlastnené skutočne bohatými a známymi osobnosťami sveta, peniaze sú iba zriedkavo podstatné a málokedy sa tu šetria. Jediný chod večere môže stáť i viac ako 500 USD. Posteľné prádlo môže mať hodnotu i stoviek eur za kus. Umelecké diela môžu byť ohodnotené na tisícky, dokonca stovky tisícov – a to sú iba centy, keď uvážite, že samotná loď môže mať hodnotu miliónov. Vnútorné zariadenie je navrhnuté a zostavené perfekcionalisticky. Rezbárska práca je bezchybná, výzdoba je prepychová a elektronika je umiestnená diskrétne, ale je nadmieru výkonná. Sú tu špičkové systémy na prehrávanie hudby a najnovšie systémy satelitnej televízie. DVD a Blue Ray prehrávače sú štandardom. Knižnice s obrovským rozsahom hudby, videí a kníh na vás urobia veľký dojem a sú stále k dispozícii. Niektoré interiéry sú ultramoderné, niektoré sú o krok späť v čase, ale všetky majú jednu veľkú vec spoločnú. Peniaze, Veľa peňazí.

Vo všeobecnosti majú tieto jachty apartmány alebo kajuty pre okolo  12 do 16 hostí.  I keď sa to bude líšiť v závislosti od veľkosti jachty a špecifických požiadaviek majiteľa. Okrem známych miestností  a zariadení, ako napríklad spálne (kajuty), jedálne (jedálenske salóny), chodby, kúpeľne, atď., môžete nájsť na palube niektoré z nasledovných priestorov:

HokulaniMiestnosti potrebné na prevádzku jachty: Riadiaca miestnosť (známa aj ako bridge/control room, pilot house ), Navigačná kancelária (táto niekedy tvorí súčasť riadiacej miestnosti), Strojovňa, Skladové priestory, Ubytovacie a stravovacie priestory pre posádku, Lodná kuchyňa, Práčovňa a žehliareň, Sklad potravín, Chladničky a mrazničky pre personál, Miesto pre člny ( miesto kde sú uložené počas plavby), Miesto pre vozidlá, Miestnosť pre generátor, Miestnosť pre čerpadlo, Riadiaca miestnosť/rozvodňa.

Ostatný interiér: Spálne, súkromné kajuty, hosťovské izby, Kúpeľne, Šatne, Jedálenské salóny, Salón (spoločenská miestnosť)

Haly, Barové priestory, Majiteľova pracovňa, Televízna a odpočinková miestnosť, Telocvičňa a fitness štúdio, Sauna, Jacuzzi/horúce kúpele, Schodištia, Výťah

Vlastníkmi superjácht je skupina ľudí od priemerne bohatých po až po multimiliardárov. Sú vlastnené kráľovskými rodinami, popovými hviezdami, podnikateľmi, pilotmi formuly 1, politikmi, Arabmi, Rusmi, Američanmi, Európanmi,… v skutočnosti sú vlastníci jácht veľmi rôznorodá a vyberavá spoločnosť. Jeden spoločný menovateľ, ktorý najpravdepodobnejšie spája túto nesúrodú skupinu, sú peniaze. Bolo by skutočne veľmi zvláštne, keby títo ľudia neboli v zoznamoch najbohatších ľudí sveta.

Superjachty vlastnia z rôznych dôvodov. Kvôli zábave, pôžitku, z daňových dôvodov, kvôli obchodovaniu a niekedy dokonca z praktických dôvodov. Niektorí majitelia žijú na palube svojich jácht a zriedka idú na breh, hoci toto je vzácne. Niektorí navštívia jachtu iba na niekoľko týždňov v roku, iní budú stále prichádzať a odchádzať. Mnohé súkromné jachty môžu byť taktiež k dispozícii na prenájom. Arabskí vlastníci nemajú tendenciu dávať svoje plavidlá na prenájom a zaujímavé je, že jachta postavená pre Araba má zriedkavo veľa otvoreného priestoru na palube, pretože tieň a chlad sa vysoko cenia.

Destináciami ich plavby je tradične Stredozemné more, Karibik a Spojené Štáty, ale ako sa stále viac jácht spúšťa na vodu tieto oblasti  sa rozširujú. Teraz nájdete jachty na plavbách po Škandinávskych fjordoch, Aljašskom pobreží, Thajsku, Indonézii, Novom Zélande a východnej Austrálii.

Do dnešného dňa je registrovaných po celom svete asi 6 tisíc superjácht, pričom asi 400 sa práve stavia. Nových plavidiel sa postaví okolo 200 za rok  a ich počet stúpa.  Vo svete je viac ako 270 staviteľov jácht. Holandsko má povesť, že stavia výnimočné jachty, takisto ako Nemci a Taliani. Novozélandskí stavitelia si tiež získavajú  výbornú reputáciu kvôli krásne vypracovaným detailom na jachtách a tiež Južná Afrika. Niektorí známi výrobcovia sú Feadship, Baglietto, Hatteras, Oceanco, Sovereign, Wally, Abeking and Rasmussen, Benetti, Palmer Johnson, Perini, Bertram, Westship, Lurrsen  a mnohí iní.

Popri počiatočných nákladoch na obstaranie plavidla tohto druhu, stojí údržba a posádka zhruba 10 až 15% z ceny jachty každý rok. Ak by ste chceli len letmo zakúsiť život ako hosť na palube jednej z týchto superjácht, zmluvná cena  za prenájom sa pohybuje v rozmedzí od  (19 000 – 190 000 dolárov) alebo viac za deň v prípade jednej z väčších jácht.

foto03

Kto sa stará o jachtu? S takými veľkými rozmermi ju jednoducho nepoložíte na vodu a nezabudnete na ňu. Potrebuje obrovskú starostlivosť a potrebuje ju 24 hodín denne, sedem dní v týždni po celý rok.

Rešpekt vyvolávajúca jachta, krásne sa ligotajúca so silne nalešteným drevom  a iskrivým chrómom je takáto iba preto, lebo sa o ňu stará posádka zodpovedná za jej exteriér. Predstavte si, že vlastníte auto, ktoré máte veľmi radi. Bohužiaľ zistíte, že ho musíte predať, ale chcete zaň dostať čo najvyššiu cenu. Aby ste toho dosiahli, budete ho čistiť hodiny, leštiť každý chrómovaný pásik, každý lakovaný kúsok, každý centimeter gumy. Sedadlá budú bez škvrnky a okná a zrkadlá sa búdú ligotať, každý kúsoček bude perfektný… Znásobte veľkosť auta asi 20 až 200 krát; pridajte pomerne dosť drevených plôch, skiel a chrómu a máte predstavu. Práca člena posádky sa sústreďuje na umývanie, leštenie, voskovanie, dolešťovanie, natieranie a lakovanie. A potom robenie toho istého odznova. Údržba drevenných častí je nekonečná, či už ide vysoko leštené zábradlia, bohato naolejovaný interiér miestnosti s kormidlom alebo zlatý lesk čerstvo vydrhnutej teakovej podlahy.

Spektrum ľudí potrebných na chod jachty je oveľa väčší, ako by niektorí mohli predpokladať.  Správny počet členov posádky na jachte závisí od množstva rôznych faktorov. Najdôležitejšie sú:  veľkosť plavidla, typ plavidla, počet hostí a úroveň požadovaných služieb. Jachty dlhšie ako 60 metrov mávajú posádku oveľa početnejšiu. V tejto kategórii sa môžeme stretnúť s posádkami s 50 až 60 členmi. Veľa závisí od toho, či ide o motorovú jachtu alebo plachetnicu, súkromnú alebo jachtu určenú na prenájom. Plavidlá tejto veľkosti mávajú všeobecne početnejšie posádky a to preto, aby mohli poskytovať vysoký štandard služieb, udržať patričnú úroveň údržby požadovanej v interiéri ako aj v exteriéri.

Okrem členov posádky tzv. deckie, pracujú na jachte stewardi a stewardky, kuchári, šéfkuchár, technici, dôstojník a kapitán.

Pracovná doba môže byť náročná, unavujúca, nudná a skutočne veľmi dlhá. Ak má jachta hostí na palube, v skutočnosti nemáte žiaden deň voľna. Majitelia môžu, a často to tak aj robia, vám dávať také požiadavky, ktoré vás úplne vyčerpajú. Takisto môže byť komplikované žiť a pracovať so spolupracovníkmi z posádky. Každý, kto má za cieľ pracovať na veľkej jachte, si musí byť vedomý, že toto rozhodne ´nie je práca, ale je to životný štýl´. Popri skutočnosti, že budete žiť a cestovať na palube po väčšinu roka – sú iné faktory, ktoré z tejto práce robia takú, ktorá vás celkom pohltí.

Ale pre správnu osobu so správnou povahou sú prínosy práce na jachte enormné, vrátane rozsiahleho cestovania a stretávania zaujímavých, rozličných typov ľudí z celého sveta a zároveň ponúkajúc jedinečnú príležitosť ušetriť peniaze. Ale musíte pochopiť, že vždy sa musia robiť kompromisy. A to je tiež ťažká práca.

Mzda je rôzna v závislosti od kvalifikácie a dĺžky praxe. Ďalšie veci, na ktoré sa berie ohľad je veľkosť lode, typ lode (jachta na prenájom alebo súkromná, plachetnica alebo motorová) a nakoniec miesto, kde sa nachádza základňa lode. Posádka na lodiach vlastnených Američanmi zarába vo všeobecnosti viac ako posádka na lodiach, ktoré vlastnia Európania, súkromné lode sú známe tým, že na nich platia viac ako na jachtách určených na prenájom.

Práce na jachte vstupnej úrovne (pomocník na palube, stewardka) sú často platené vo výške až 35 000 – 45 000 USD za rok.

Možno budete dostávať prepitné. Niekedy môže byť veľmi dobré a skutočným bonusom k vášmu platu. Prepitné je zvyčajne od 10 % do 15 % z chartrových poplatkov. Ak teda pracujete na veľkej motorovej jachte, ktorá má aktuálne príjem z nájmu ($ 380 000) za týždeň a má 14 členov posádky, každý z vás bude dostávať prepitné približne ($ 3 000). Na malých jachtách, napríklad keď má plavidlo 30 m prenajímané za ($ 36 000) za týždeň s päťčlennou posádkou dostanete každý zhruba ($ 1 000). Pri jachtách, ktoré sa využívajú na súkromné účely môžete tiež očakávať prepitné od hostí, ale toto prepitné bude zvyčajne rozhodne nižšie. Pravdepodobne sa bude pohybovať od $ 200 po $300 pre každého. Niektorí majitelia vám sami pri ich odchode dajú prepitné. Iba tí dobrí!

Okrem zrejmých benefitov ako mzda by mala posádka dostávať aj nasledujúce štandardné výhody:

izbu a stravu, základné životné potreby ako toaletné potreby, bielizeň, uniformy pre posádku, štyri až šesťtýždňovú platenú dovolenku každý rok, zdravotné poistenie, ročné prehodnotenie platu, ročný výkonostný bonus, bonusy (finančné alebo voľno) pri dlhých plavbách, auto pre kapitána a posádku používané pri obchodoch týkajúcich sa jácht.

stevardka

Ale sú to sociálne výhody každého druhu, ktoré robia prácu v jachtingu skutočne jedinečnú. Šanca vidieť svet z jedinečnej perspektívy, zakúsiť rôzne kultúry a rôzne kuchyne, prichádzať do kontaktu s ľuďmi z celého sveta sú vaše životné skúsenosti, ktoré sa nedajú nijako oceniť. Zažijete cestovanie, na ktoré väčšina ľudí šetrí niekoľko rokov; a ak majú šťastie ich dovolenka trvá dva týždne a potom sa môžu na niekoľko rokov vrátiť naspäť k šetreniu ďalších peňazí.

Počas roka môžete navštíviť Karibik, Floridu, Bermudy, východné pobrežie Ameriky, dvakrát preplaviť Atlantik, navštíviť Nórske fjordy a Rusko alebo preskúmať ťažko dosiahnuteľné oblasti v Stredomorí a mať stále šesť týždňov dovolenky. V období jedného mesiaca môžete zažiť lietanie na rogale ponad smaragdový ostrov, potápať sa s exotickými morskými tvormi, skúsiť parasailing za motorovým člnom, piť chladený nápoj pri jemnom Karibskom vánku, riadiť jeep cez ostrovné džungle, skúsiť jazdenie na vlnách alebo vodné lyžovanie. Toto všetko má jednoducho príchuť dobrodružstiev, ktoré naozaj môžete zažiť. Pritom sú cenovo prijateľné, dokonca bezplatné, keď sa jedná o testovanie nových „hračiek“, ktoré neskôr spríjemnia život na jachte.

Celý svet leží pred vami čakajúc na to, kedy ho prebádate. Je to naozaj skvelá príležitosť a ak toto všetko môžete zažiť v jednom roku, predstavte si, čo by ste mohli zažiť počas piatich alebo dokonca desiatich?

Samozrejme, existuje aj niekoľko vecí, ktoré musíte obetovať. Veľkosť týchto obetí závisí od typu osobnosti, aký ste. Pre niektorých je ťažké zdieľať s niekým izbu, neradi raňajkujú každé ráno s jedenástimi cudzími ľuďmi. Zistia, že im chýba pravidelnosť normálneho života – normálnosť, ktorá je bežná pre všetkých ich priateľov, ktorí sú doma. Skutočnosť, že sú zriedkavo na jednom mieste dlhšie ako pár týždňov, je niečo, čomu sa nikdy nemôžu úplne prispôsobiť.

Posledné desaťročie bolo vidieť fenomenálny rast čo do veľkosti a počtu jácht, motorových aj plachetníc. Jachtársky biznis je skutočne celosvetový a výhľady do budúcnosti sú oprimistické, obzvlášť pretože jachty sa stali primárnym bezpečným útočiskom  najbohatších ľudí na svete, ktorých ako sa zdá je nekonečne veľa. Tento fakt otvoril veľké množstvo príležitostí na prácu v prostredí, ktoré je otvorené pre ľudí v každom spoločenskom postavení. I keď sa nikto z nás nenarodil ´slaný´, možnosti školení a príležitosti na získanie skúseností je kariéra na mori niečo, čo môže dosiahnuť väčšina ľudí. Je iba málo prác na svete, ktoré vám dávajú možnosť dobrodružstva a cestovania  takým spôsobom  ako práca na luxusnej jachte

Takže ak máte nezávislú povahu, dychtiacu po tom, aby sa viac naučila o svete okolo seba s túžbou sa dostať vyššie do svetlejšej a produktívnejšej budúcnosti, skúste to! Svet je vaša ustrica a kariéra na jachtách by mohla byť vašou perlou.

PS: Čas strávený na lodiach ma vystavil životnému štýlu, ktorý bol určený len pre zopár privilegovaných.  Bol som jeden z toho mála. Je to ojedinelá práca, ktoré vám umožní, aby ste sedeli v bare Senequierre v St Tropez v teplý letný večer a prizerali sa, ako sa medzinárodná smotánka premiešava s miestnym obyvateľstvom. Teraz vidím život z iného pohľadu. Dalo mi to veľmi veľa, vrátane možnosti ochutnať veľmi drahé jedlá, niekoľko extrémnych zážitkov, najlepšie opálenú pokožku, hromadu úspor, nulové dlhy, dobrých priateľov na celom svete a silný pocit, že som si uskutočnil sen.

Odporúčaná literatúra: Práca na jachtách a superjachtách.  r.v. 2010, Vivendi Slovakia

Zaujíma vás práca v zahraničí ? Čítajte najväčší blog o práci: http://blog.vivendi.sk/


grecko

Rakúske lyžiarské strediská a pracovné príležitosti.

14.10.2011

Rakúske Alpy majú 3 hlavné lyžiarske oblasti: Severené vápencové Alpy, Vysoké Alpy a Južné vápencové Alpy. Severné vápencové Alpy majú mnoho prírodných údolí a sú domovom stredísk ako Lech, St. Anton a Kitzbuhl. Vysoké Alpy sú známe strediskom Oetztal v Solden a Obergurgl a tiahnu sa po Innsbruck, majú pár jednoduchých prechodov ale Brenner a Grossglockner sú známe [...]

Zber ovocia a zeleniny v Dánsku.

27.05.2011

Poľnohospodárstvo zohráva významnú úlohu pre dánsku ekonomiku a práce na farme sú asi najjednoduchšími dvermi, ktorými sa dá vstúpiť do pracovného života v Dánsku. Hlavné plodiny sú jahody ( ktoré sa zbierajú v júni a júli ), jablká ( zbierajú sa v septembri a októbri ), kukurica ( august ) a vianočné stromčeky ( október – december ) .Dánsky priemysel s ovocím [...]

Sezónne práce v poľnohospodárstve v Anglicku.

12.07.2010

Poľnohospodárstvo je druhý najväčší zdroj sezónnej práce hneď po turizme. Väčšina volných pracovných miest je pre zberačov a triedičov ovocia a zeleniny, pracovníkov v skleníkoch, strihačov stromov, záhradníkov, pracovníkov v stajniach, personál na farmách atď. Mäkké ovocie sa stále zberá ručne a keďže nie všetky plody dozrievajú v ten istý čas, stroje [...]

Belgium Pope

Pápežova návšteva Belgicka má dohru. De Croo si na koberček predvolal apoštolského nuncia

04.10.2024 08:58

"Časy, keď u nás zákony diktovala cirkev, sú už našťastie dávno za nami," zdôraznil belgický premiér.

Vlak / Vlaková súprava / Železnice /

Pre nahlásenie podozrivého predmetu je obmedzená vlaková doprava pri Košiciach

04.10.2024 08:28

Úplné obnovenie vlakovej dopravy v stanici Kysak železnice nateraz nevedia presne určiť.

Joe Biden

ONLINE: Vplyvný republikán chce poslať Izraelu zbrane vrátane obávaných bômb, tlačí na Bidena. Prezident v totálnu vojnu neverí

04.10.2024 07:57, aktualizované: 09:55

Podľa Michaela McCaula sa to má týkať aj bômb, ktoré USA niekoľko mesiacov zadržiavajú pre obavy z možného porušovania ľudských práv.

KDR / Goma / Sanitka /

Obete pribúdajú. Lodné nešťastie v Konžskej demokratickej republike má už 126 obetí

04.10.2024 07:39

Zachrániť sa nateraz podarilo 45 cestujúcich. Presný počet ľudí na palube nie je známy.

dusanpavlik

O práci v zahraničí

Štatistiky blogu

Počet článkov: 5
Celková čítanosť: 60141x
Priemerná čítanosť článkov: 12028x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy